Hoi Twen,
Bedankt voor de suggesties, ik heb nog genoeg te lezen merk ik.
Ik vind zelf de boeken van Katharine Kerr heel mooi en Maggy Furey heeft ook een hele mooie serie geschreven( kronieken van Aurian), alleen is helaas het eerste boek daarvan niet meer leverbaar (de magiers van Nexus).
Ik ga straks het eerste boek van de serie ‘rad des tijds’ van Robert Jordan lezen, ben erg benieuwd hoe hij schrijft, want ik heb gehoord dat hij zo'n beetje gezien wordt als de opvolger van Tolkien.
Op dit moment ben ik nog bezig met een laatste deel (tot nu toe) van Harry potter.
Het zijn kinderboeken, maar zo leuk om te lezen en heel fantasierijk geschreven en ach, ik blijf, hoop ik, ook altijd nog een klein beetje kind ;-))
Ken jij trouwens de bladen ‘Dromen en Demonen’ van uitgever luitingh-sijthoff en ‘Warp’ van uitgever Meulenhoff? Daar staat heel veel informatie in over fantasyboeken.
D&D vind je gewoon in de boekhandel (gratis) en van Warp kun je lid worden voor f30,- gulden per jaar.
Je krijgt dan het blad en mag ieder jaar gratis een fantasyboek uitzoeken uit een aantal geselecteerde nieuwe boeken.
Misschien weet je dit allemaal al, maar goed……
Groetjes van Dymphna.