jammer

  • Anna

    Jammer hoor, ik dacht dat dit een pagina was waarop lekker over boeken werd gekletst. Een soort Zeeman met boeken, maar dan op het web. Lekker een beetje filosoferen over themas en motieven. Maar ik wil wel een aanzetje geven. Misschien een kleine gedachtenwisseling over Lisa's adem van Karel Glastra van Loon??

  • Dymphna

    Hoi Anna,

    Je voorstel klinkt goed, alleen ken ik het boek niet dat je noemt, noch de schrijver :-(

    Ik ben zelf namelijk meer een fan van fantasy boeken, maar er zijn vast wel mensen die in zijn voor zo'n gedachtenwisseling.

    Succes !

    Mochten er trouwens fantasy fans van gedachten willen wisselen over een boek, I'm in :-)).

    Groetjes van Dymphna.

  • Twen

    Hoi Dymphna,

    Ik hou ook erg van fantasyboeken. Ik ben net begonnen in de Hobbit. Wat ik een heel leuk boek vond toen ik wat jonger was, was ‘zoon van de tovenaar’ (of 'zoon van een tovenaar), ik weet niet meer wie precies de schrijfster was. Ik lees erg graag Elfquest, een stripboek. Ik was ook heel erg blij om op het net te lezen dat de film daarvan over twee jaar op het doek zal verschijnen.

    Raad jij me nog iets aan om te lezen?

    Trouwens, als je van magisch realistisch houdt, raad ik je aan om boeken te lezen van Spaanse schrijvers/schrijfsters. Wat ik een heel mooi boek vond was ‘dochter van de vulkaan’.

    Doei!

  • Dymphna

    Hoi Twen,

    Bedankt voor de suggesties, ik heb nog genoeg te lezen merk ik.

    Ik vind zelf de boeken van Katharine Kerr heel mooi en Maggy Furey heeft ook een hele mooie serie geschreven( kronieken van Aurian), alleen is helaas het eerste boek daarvan niet meer leverbaar (de magiers van Nexus).

    Ik ga straks het eerste boek van de serie ‘rad des tijds’ van Robert Jordan lezen, ben erg benieuwd hoe hij schrijft, want ik heb gehoord dat hij zo'n beetje gezien wordt als de opvolger van Tolkien.

    Op dit moment ben ik nog bezig met een laatste deel (tot nu toe) van Harry potter.

    Het zijn kinderboeken, maar zo leuk om te lezen en heel fantasierijk geschreven en ach, ik blijf, hoop ik, ook altijd nog een klein beetje kind ;-))

    Ken jij trouwens de bladen ‘Dromen en Demonen’ van uitgever luitingh-sijthoff en ‘Warp’ van uitgever Meulenhoff? Daar staat heel veel informatie in over fantasyboeken.

    D&D vind je gewoon in de boekhandel (gratis) en van Warp kun je lid worden voor f30,- gulden per jaar.

    Je krijgt dan het blad en mag ieder jaar gratis een fantasyboek uitzoeken uit een aantal geselecteerde nieuwe boeken.

    Misschien weet je dit allemaal al, maar goed……

    Groetjes van Dymphna.

  • Yvonne

    En mijn favoriete boeken ijn die van de Kameleon. Ik heb dan ook al een paar jaar een echte (kluitman) fansite en ben ook nog eens (de enige) ereburger in het Kameleondorp te Terherne, Friesland. Sinds kort is mijn fansite weer uitgebreid met iets nieuws: Kameleon E_Cards, met :-) en verder staan er spelletjes, biografieen, boekenlijsten, verslagen, foto's, kenniskwis, nieuwsbrieven en een echte Kameleonclub op de site. Bij mij draait alles om die boeken van de Kameleon: http://kameleon.slijfer.com

    Yvonne Slijfer.