Sinds 6 jaar bestel ik huurboeken bij Van Dijk. Eerst voor 1 kind, toen voor 2 kinderen en de laatste 2 jaar voor 4 kinderen. Volgend jaar gaat het 5e kind naar het Voortgezet Onderwijs. Vanaf het 1e jaar heb ik al problemen met Van Dijk. Het bekende verhaal van “uw kind heeft de boeken niet ingeleverd, dus hierbij een acceptgiro” kennen we allemaal, dus goed de inleverbriefjes bewaren!!!!

Ook heb ik eens gehad dat geen van de bestelde boeken te leveren waren. Alles zou ietsje later (werd januari) opgestuurd worden. In de tussentijd had ik wel de acceptgiro binnen. Na 1 maand kreeg ik een waarschuwing, na 2 maanden een aanmaning met de bekende boetes. Terwijl ik nog niet 1 boek binnen had !!!!!!

Afgelopen jaar was het helemaal mis. Ik kreeg een rekening van een klasgenootje van een van de kinderen, die betaalde ik dus niet. Na maanden bellen en schrijven (zelfs de deurwaarder is langs geweest voor die rekening) scheen alles op een misverstand te berusten. Door dit geintje verplicht Van Dijk mij om eerst te betalen voordat ik de boeken wil ontvangen. Voor 1 kind heb ik betaald (heel stom van mij) en haar boeken zijn binnen. De andere rekeningen wilde ik graag gespreid betalen, dat kan dus niet. Eerst betalen, dan boeken, zegt Van Dijk. Terwijl ik keer op keer probeer uit te leggen dat de fout bij hun ligt. Ik heb nu echt mijn buik vol van Van Dijk. Ze denken echt dat ze het alleenrecht hebben op boekenverhuur.

Vanmiddag heb ik het boekenpakket (de 1e dus) teruggebracht naar de PTT.

Ik ga een boze brief schrijven naar Van Dijk en verlang mijn betaalde geld terug.

Hierbij roep ik ieder op die een probleem met Van Dijk hebben (of hebben gehad).

Ik wil de klachten bundelen en tegen hun gebruiken.

Wie helpt mij daarmee en stuurt mij zijn/haar klacht?