Geheime kamers is gelauwerd met de Ako Literatuurprijs. Het was voor het eerst dat een boek van Jeroen Brouwers tot de laatste selectie van een Nederlandse commerciële literatuurprijs doordrong. Eerder kreeg Brouwers voor deze roman al de Gouden Uil, de Multatuliprijs en Humo's Gouden Bladwijzer.
Naast Jeroen Brouwers kwamen Stefan Hertmans (Als op de eerste dag), Gerrit Krol (De vitalist), Willem van Maanen (Een huis van lief en leed), Geerten Meijsing (Dood meisje) en Harry Mulisch (Siegfried) in aanmerking voor de prijs.
Op 20 oktober 2001 maakten juryleden Schelto Patijn, Willem Otterspeer, Monica Soeting, Johan Vandenbroucke, Bart Vervaeck en Jeroen Vullings de laureaat bekend. De uitreiking vond plaats tijdens de rechtstreekse uitzending van het Vara-programma ‘Sonja op zaterdag’.
Ik heb het programma zonet gekeken (opgenomen op video) en ben dus echt benieuwd geworden naar het boek, heeft iemand het al gelezen?
Ik ga het wel lezen binnenkort, ik denk dat er a.s. maandag een ware run is op de boeken van Jeroen Brouwers.
Gegroet Cave Canem