Mocht iemand het interessant vinden, deze week zijn er op de site http://mpobooks.8k.com de inleidende hoofdstukken van “Rechercheur Petersen en het gebruikte condoom” toegevoegd.

Deze roman heb ik zelf dus geschreven. Of het boek erg gelukt is, weet ik niet. Zelf ben ik er niet zo enthousiast over als over mijn vorige twee boeken (Ze gunnen hen het licht in de ogen niet, en: wat kreeg de moordenaar). Maar goed, elk boek is een uitdaging om te schrijven. Het is net kleien: Je probeert een poppetje te maken, maar het lukt de ene keer beter dan de andere keer. Maar je krijgt er altijd viese handen van!

Rechercheur Petersen En Het Gebruikte Condoom - Ruim een jaar na zijn mysterieuze verdwijning, wordt het lichaam van Douwe Beerens , een inwoner van Wijk bij Duurstede, gevonden. Indertijd dacht de politie dat hij er met een andere vrouw vandoor was. Het lichaam verkeert in verregaande staat van ontbinding maar sectie wijst uit dat Beerens het slachtoffer van een misdrijf werd. Rechercheur Petersen vraagt zich af wat er achter de verdwijning zat waarbij hij tot de conclusie komt dat alle aanwijzingen elkaar tegenspreken. En wat is de betekenis van het gebruikte condoom dat Beerens bij zich droeg, opgeborgen in een plastic boterhamzakje?

Binnenkort komt er op de website ook mijn vertaling van de Sherlock Holmes klassieker: The Disappearance Of Lady Frances Carfax!