Goed spannend boek gezocht.

• Edwin

Ik heb mijn interesse voor ontspannings boeken verloren sinds ik voor mijn lijst moest gaan lezen op de middelbare school. Daarvoor las ik wel veel kinderboeken. Tegenwoordig reis ik regelmatig een paar uur per trein en wil dus weer gaan lezen. Mijn vraag is dan ook wie een goed spannend boek kan aanraden. Mijn voorkeur gaat uit naar een boek dat in een makkelijk te lezen schrijfstijl is geschreven. Het verhaal mag best dubbele bodems hebben maar ik zit niet te wachten op zinnen van 11 regels ala Lampo. Litteraire werken zijn niet aan mij besteed. Het verhaal moet ook enigsinds realistish zijn. Geen waarzechters, demonen, geesten, sience fincton, etc.

Bij voorbaat dank,

Edwin.

• Meisje

Misschien raar, maar kijk eens in de witte boekhandels. Voor op vakantie heb je daar tegen lage prijs verschillende aardige thrillers te koop. Je moet even zoeken, maar er zitten echt wel goede tussen. En ga anders naar de bieb en zoek daar in de pc op trefwoorden.

Hou je wel van misdaadverhalen? Daar zijn er genoeg van. En ook van medische thrillers (Robin Cook).

En hou je ook wel van een vleugje sex met misdaad dan kan ik je een boek aanraden dat heet Bloedbruiloft. Het is veel minder horror dan de titel doet vermoeden. Gaat over een vrouw die erachter komt dat haar man 1 van de meest gezochte misdadigers is van het land. Later ontsnapt hij uit de gevangenis…..

Lekker vlot geschreven met een goed verhaal. Ook Stephen King heeft een aantal spannende boeken geschreven die niets met demonen of spoken e.d. te maken hebben.

Je moet gewoon de boekhandel eens binnelopen, of een tweedehands boekwinkel.

• martin dunnink

doorworstel De ontdekking van de Hemel, van Harry Mulisch en je bent flink op weg. Martin

• Edwin

Meisje,

Bedankt voor je antwoord. Het probleem is dat ik geen flauw idee heb welke schrijvers, uitgevers of boeken mij aanspreken. Ik hoop daarom dat er mensen op dit forum zijn die mij kunnen zeggen wat het meest fantastische en spanendse is dat ze ooit gelezen hebben.

Vaak is het zo dat als iets echt heel goed is bijna iedereen het goed vind. Ik kijk veel films en als ik iemand een goede film moet aanraden dan weet ik bijna zeker dat die persoon er ook met plezier naar zal kijken als ik een film uit mijn persoonlijke top 10 zal aanraden. Wie heeft er niet gesmuld van films als “Seven”, “Heat” of “The Shawshank redemptation”?

Op dit moment ben ik nog geen boeken grootverbruiker dus als ik een paar centen meer betaal voor een boek dan is dat niet zo'n ramp. Ik ben dyslectisch - Schrijf ik dat zo goed :-) - dus ik doe extra lang met een boek. Ik zal morgen even kijken of ze de “Bloedbruiloft” bij ons bij de Bruna hebben en anders zoek ik even bij de online boekhandels.

• Edwin

Martin,

Sorry maar ik was niet van plan boeken te gaan doorworstellen. “Literatuur” is niet aan mij besteed. Ik heb ooit “De Aanslag” van Mulisch moeten lezen en ik ben nu blij dat ik die schrijver mag vergeten :-)

• angelique

R.Ferdinandusse dovemansoren

David Baldacci nachtwerk

Simone de beuavoir alle mensen zijn sterfelijk

• Meissie

Weet je wat je ook kan doen?

ga je naar BOL.Com en ga je daar op categorie zoeken. dan kun je lezen waar boeken over gaan.

• Fons den Dekker

Hoi Edwin:

Er zijn een aantal schrijvers waarvan ik vrijwel alle boeken goed en spannend vind. Eigenlijk hebben ze allemaal een goede, makkelijke schrijfstijl. Ik zal er een aantal noemen.

Hoewel ik deze allemaal goed vind, heb ik de schrijver die ik het beste vind bovenaan gezet:

ECHT ERG GOED

Ken Follett (altijd erg goed)(veel verschillende onderwerpen/periodes waarin zijn verhalen spelen)(makkelijke schrijfstijl)

Frederick Forsyth (altijd een verrassend slot, ook verhalenbundels)

Tom Clancy (nièt zijn Op-Center en NetForce series, die zijn niet echt leuk)

Wilbur Smith (thrillers over Afrika, veel verschillende onderwerpen/periodes waarin zijn verhalen spelen)

GOED

Dick Francis (detectives, altijd leuk)

Larry Bond

David Poyer

David Baldacci

Steven Hartov

Michael Crichton (zeer goede, makkelijke schrijfstijl)(hoewel soms beetje SF-achtig toch leuk) (van Jurassic Park)

Robert Ludlum (hoewel veel van hetzelfde, en soms ingewikkelde plot)(veel kwaliteitsverschil tussen zijn romans)

Leon Uris (wat moeilijke stijl)

LEEST LEUK WEG

Clive Cussler (beetje fantasie (geen SF of Fantasy); wel altijd leuk)

Jack Higgins (altijd leuk (behalve Operatie Sheba)

Alistair MacLean (leuk, hoewel ik hem soms iets te slordig/onnauwkeurig vind)

Colin Forbes (leuk hoewel ik hem soms iets te slordig/onnauwkeurig vind)

Baantjer (detectives)

Hopelijk heb je hier wat aan,

Groeten,

Fons

• Monique

Hoi Edwin,

De boeken van Wilbur Smith zijn echt heel goed. Dit valt, denk ik onder de noemer avonturenromans. Smith weet de spanning er altijd goed in te houden. Dat wordt bij mij altijd nachtwerk, want als je denkt ‘ik lees dit hoofdstuk even af’ dan weet hij alweer nieuwe spanning op te noemen. Ik noem als toppers Vallei der Koningen, het Koningsgraf en Magiër (in deze volgorde te lezen). Verder ook de Roofvogels en Moesson. Fantastische schrijver!

Ook de boeken van Jeffery Deaver boeien mij heel erg. Je kent misschien wel de film The Bone Collector (als boek verschenen onder de naam ‘Tot op het bot’), min of meer vervolgen daarop zijn Dodendans en Wespenval. Alledrie thrillers die je in mum van tijd uit zult hebben.

Veel leesplezier!

Groeten,

Monique

• Abbas

While the specific items on Applebee's Happy Hour menu may vary by location, it commonly features discounted prices on select food and drinks. Some items you might often find on the Applebee's half price apps 3-6 Happy Hour that you can see here.