BedBoek

  • J. van Haaften

    Hierbij wil ik vragen of er mensen geïnteresseerd zijn om boeken te lezen als ?bedboek?. Het bedboek is een oplossing voor het ongemakkelijk lezen van boeken in bed. Hieronder een korte beschrijving van het bedboek.

    De meeste mensen die in bed een boek lezen, doen dit liggend op één zij. Veelal wordt het boek dan op één kant plat op het matras gelegd en de te lezen kant wordt rechtop gehouden (bv. iemand die op zijn linker zij ligt te lezen laat de linker kant van het boek op het matras liggen en houdt de rechter helft omhoog).

    Het lezen wordt ongemakkelijk als de op het matras liggende helft van het boek moet worden gelezen (linker pagina bij mensen die op hun linker zij liggen en rechter pagina voor mensen die op hun rechter zij liggen). Dan moet het boek namelijk in zijn geheel worden opgetild. Vaak is dit zwaar waardoor het lezen niet langer ontspannend is.

    Het bedboek is hiervoor dé uitkomst. Dit boek is speciaal ontwikkeld om het lezen van boeken in bed zo onspannend mogelijk te maken. De tekst van het boek wordt dubbel afgedrukt op twee opéénvolgende pagina?s. Het lezen van het boek gebeurt dus door alleen de linker pagina?s of alleen de rechter pagina?s te lezen (zolang men op de zelfde zij blijft liggen). Iemand die op de rechter zij ligt te lezen laat zodoende de rechter helft van het boek op het matras liggen en leest alleen de linker pagina?s. Het is hierdoor niet meer noodzakelijk om het boek op te tillen voor het lezen van de rechter pagina. Iemand die op de linker zij ligt te lezen laat de linker helft van het boek op het matras liggen en leest alleen de rechter pagina?s.

    Het bedboek is niet alleen een uitkomst voor mensen die graag lezen in bed, maar ook voor mensen die vanwege gezondheidsredenen het bed moeten houden en toch boeken willen lezen.

    Het bedboek kan ook gewoon zittend worden gelezen door alleen of de linker of de rechter pagina?s te lezen.

    Ik ben van mening dat deze vinding een nieuwe impuls kan geven aan het lezen van boeken. Op de vinding van het bedboek is door mij inmiddels octrooi aangevraagd.

    Indien u geïnteresseerd bent om boeken als bedboek te lezen, dan kunt u via onderstaand adres contact met mij opnemen.

    Met vriendelijke groet,

    Jan van Haaften

    Het Bed Boek

    e-mail: bedboek@hotmail.com

  • Inge

    wat een onzinnig idee

  • aartje

    Ik vind er niet veel onzinnigs aan.

    Lijkt me juist wel handig. Scheelt een hoop gedraai en gedoe. Je kan blijven liggen zoals je ligt en toch ontspannen je boek lezen.

    En voor mensen die om gezondheidsredenen in bed moeten blijven is het volgens mij een uitkomst om zo'n bedboek te hebben. Je zal maar op 1 zij kunnen liggen.

    nee ik vind het een prachtig idee.

  • loesje

    Volgens mij is dit er al, want +/- 10 jaar geleden heeft een vriendin mij al eens eerder van een bedboek verteld. Ik heb alleen geen idee meer hoe dit boek heette. Dit werkte iets anders want na het lezen van bv alle linkerpagina's diende men het boek te draaien en kon men verder lezen op weer alle linkerpagina's. Bij jouw uitvinding wordt het boek 2x zo dik, dus lijkt mij enigzins een verspilling van papier.

  • J. van Haaften

    In de versie van het boek die Loesje beschrijft kan je dus alleen de linkerpagina's lezen, wat inhoudt dat het alleen geschikt is voor “rechtsliggers” (het boek ligt dan met de rechterkant plat op het bed). Het BedBoek kan zowel op de linkerzij als op de rechterzij worden gelezen (of afwisselend) want op beide tegenoverliggende pagina's staat dezelfde tekst afgedrukt. Het BedBoek wordt met relatief weinig ‘wit’ op het papier afgedrukt, waardoor het BedBoek weliswaar dikker wordt dan een normaal boek maar niet 2 maal zo dik.

    Ik ben benieuwd om te horen van mensen die veel in bed lezen, wat hun ervaring is. ikzelf lees liggend op mijn likerzij in bed om in slaap te vallen en dan wil ik niet elke keer als ik de linkerpagina wil lezen het boek te moeten optillen. Bij dikke zware boeken is dit vervelend.