Ik ben al een tijd op zoek naar mijn lievelingsboek wat ik vroeger (+/- 1987-1994) regelmatig uit de bibliotheek van west- Terschelling leende. Het is een jeugdboek en als ik het me goed herinner, was de titel: “Mijn moeder is geen heks”.
——
Veel informatie heb ik er niet over, behalve dat het verhaal zich afspeelde tijdens de heksenvervolgingen en dat de hoofdpersoon een jongen was waarvan de moeder als heks werd aangezien, omdat zij mensen met allerlei zalfjes en kruiden kon helpen met allerlei kwaaltjes. Uiteindelijk moet de jongen dus zijn moeder redden wanneer deze wordt aangewezen als heks en vervolgdt wordt ( wat dus haar dood zou betekenen).
Ik kan me in het bijzonder een stuk uit het boek herinneren waarbij de koe van de jongen en zijn moeder (een belangrijke voedingsbron) 's nachts wordt doodgestoken door een onbekend persoon en dat de jongen het dier uiteindelijk vind.
—–
WIE HELPT MIJ?
Als iemand de schrijver/schrijfster weet ( volgens mij was de auteur Engels?) of de uitgever, de exacte titel, tips bij het zoeken —wat dan ook,
dan zou dat me echt heel erg helpen met mijn zoektocht.
Alvast heel erg bedankt in ieder geval.
Marjanne Huisman