De Zwarte Non???

  • priscilla

    Hoi medeforumers,

    Zouden jullie mij misschien kunnen helpen? Ik ben nl. op zoek naar het boek; “de zwarte non”, geschreven door Maria Monk?

    Als ik het goed begrepen heb is dit inmiddels een verboden boek, en ik kom ook niet verder dmv het ISBN nr. 0-66564-528-7. Ik heb nog wel een ander nr. gevonden maar weet helaas niet wat dat inhoudt; DDC 255.50524

    Weet iemand waar en hoe ik dit boek kan bestellen???? Of misschien heeft iemand dit boek misschien liggen, ik neem het graag over.

    Bedankt alvast allemaal!!!

    Groetjes, priscilla

  • Ferry

    Van de site van antiquariaat Fokas Holthuis: www.fokas.nl

    39. (KOSTER, August) Anoniem Maria Monk, de Zwarte Non. Verhaal van haar lijden en ontmaskering, van de zedeloosheid, uitspattingen en misdaden van het kloosterleven, wier ooggetuige en slachtoffer zij gedurende haar verblijf als non in het klooster te Montreal in de jaren achttien honderd negen en twintig tot achttien honderd zes en dertig geweest is. Met authentieke stukken en de afbeelding der schrijfster. Naar het Engelsch door L. von Alvensleben uit het Hoogduitsch. Amsterdam: August Koster . Geïllustreerde uitgave. Oorspronkelijk geïllustreerd omslag (non in cel, met kader van zweep, boeien en vijgebladeren). 108 p. Nog in heel redelijke staat.

    € 35

    Dat een boek in Nederland verboden is kan ik me nauwelijks voorstellen, of het zou al om Mein Kampf moeten gaan. Op antiqbook zal het dus ook wel te vinden zijn, dit heb ik met google gevonden.

  • Jackie

    Ik heb dit boek. Niet in de oorspronkelijke uitgave, maar in een goedkope herdruk die midden jaren 80 bij De Slegte lag. Je mag hem zo hebben (gratis, eventuele verzendkosten voor jouw rekening)…. als ik hem tenminste kan vinden! (Mijn kast is op dit moment een onoverzichtelijke puinhoop). Als je hem nu nog wilt, laat het weten, dan ga ik zoeken, maar geef me daar enkele weken de tijd voor.

  • Rob

    Omdatmijnmoiederetvroeeroverditboekad,benikbenieuwdeworden…

    Isetboeknosteedsbescikbaar?

    Dezetekstismoeilijktetypen,maarikprobeeretmaar…

  • Abdiel

    I read that Post and got it fine and informative. Please share more like that… ASEA Review

  • Abdiel

    This is a great article thanks for sharing this informative information. I will visit your blog regularly for some latest post. I will visit your blog regularly for Some latest post. ASEA Review

  • Abdiel

    Please give some advice on how to achieve this kind of posts. ASEA Review

  • Abdiel

    Much thanks for composing such an intriguing article on this point. This has truly made me think and I plan to peruse more ASEA Review

  • Abdiel

    This website is remarkable information and facts it's really excellent ASEA Review

  • Abdiel

    Thanks a lot for one’s intriguing write-up. It’s actually exceptional. Searching ahead for this sort of revisions. ASEA Review