Klop maar op m'n deur

• Carina

Ik zoek de schrijver van het boek “Klop maar op m'n deur”. Dat gaat over een zwerver die vriendschap sluit met een rat.

Heeft iemand een idee?

Bedankt alvast voor het meedenken! :)

Groetjes!

• Robert

Zou het dit boek kunnen zijn?:

Titel Klop maar op 'n deur

Auteur Motley, Willard (1909-1965)

Uitgever Baarn Zuid-Hollandsche U.M 1976 - 16e dr - 581 p. 23 cm

Serie Cultuurserie

Opmerkingen Vert. van: Knock on any door

ISBN 902350335X *geb

Heb ik van de site van de Openbare Bibliotheek Amsterdam (www.oba.nl) geplukt.

• Carina

Dat zou het kunnen zijn, dus niet “op m'n deur” maar “op 'n deur”……

Lang geleden leende iemand mij dit boek en ik vond het erg mooi.

Dank je wel Channah!

• Ferry

Nee, dat is het niet. Ik herinner me dat boek namelijk heel goed, het stond in de boekenkast van mijn ouders: het is een (zeker voor die tijd) nogal heftig verhaal over het leven van drugverslaafden en criminelen in een achterstandswijk van Chicago.

• Rita

Het boek ‘Bittere Thee’ van Corine Naranji is eindelijk herdrukt. Het ware verhaal van Nederlandse vrouw met Iraanse man tijdens de revolutie. Indrukwekkend en geeft goed beeld van islamitische revolutie in Iran. Vooral voor wie van waargebeurd houdt.

• Robert

Een tijdje terug was een boek met een soortgelijke titel steeds in de aanbieding, of als kroonboek (weet ik veel) bij de ECI. Vandaar dat ik op het idee kwam om in de OBA te zoeken. Weet je zeker dat het geen herdruk is van het boek dat je ouders hadden?

• Robert

Volgens mij is dat ook voordeliger bij de ECI verkrijgbaar.

Het is mijn genre niet. Geschiedenis wel, maar die waar gebeurde verhalen niet.

• erik

Was dat niet De klop op de deur, DE familieroman van Inia Boudier Bakker? Niet het boek dat Carina zoekt, ik heb lekker zitten zoeken vanmiddag en kwam Ina's boeke overal tegen maar iets over een zwerver nergens.

• Carina

Nee, ik denk dat dat het niet is, weet het eigenlijk wel zeker ;)

Maar evengoed bedankt!

• Channah

De klop op de deur van Ina Boudier-Bakker beschrijft de geschiedenis van een Amsterdamse familie, en gaat totaal niet over drugs.