Op scholen worden ze nog gebruikt

• Periscope

Onlangs was ik met mijn kleindochter tijdens een “open dag” op een middelbare school in Rotterdam.

Daar werden we rondgeleid door leerkrachten.

Op een gegeven moment waren we in het lokaal waar in de Duitse taal wordt onderricht.

Tot m'n verrassing (en verbijstering) zag ik daar op één van de tafeltjes een stapeltje Duitse leesboekjes liggen.

Ik kon m'n ogen niet geloven !

Het waren exemplaren van:

“Sissi - Die Rebellische Kaiserin”, van Henning Kluiver (ISBN 3-499-20824-5)

Ik ben al jaren op zoek naar dat boekje.

M'n vrouw is namelijk een echte “Sisi-fan”, ze verzamelt alles en heeft intussen nagenoeg alle bekende publicaties in haar bezit.

Alleen het bedoelde boekje ontbreekt nog.

Het is nergens te vinden.

In het klaslokaal kon ik mijn verrassing niet inhouden en dat wekte de aandacht van de leraar Duits.

Ondanks mijn uitleg en aandringen konden we niet tot een vergelijk komen.

Het behoorde niet tot de mogelijkheden zo'n boekje over tenemen.

Vanaf dat moment werd ik door de man angstvallig in de gaten gehouden.

Kennelijk was hij bang dat ik één van de boekjes achterover zou drukken.

(Ik vermoed dat mijn kleindochter nu ook verdacht is en waarschijnlijk niet tot de school toegelaten zal worden !)

Maar mijn probleem is nu (gevoelsmatig) nog groter geworden.

Ernstig gefrustreerd roep ik nu dus uit:

WIE OH WIE KAN MIJ AAN EEN EXEMPLAAR VAN DAT BOEKJE HELPEN ???

• corine

Heeft u al bij Duitse tweedehands boekhandels geinformeerd?

• Ferry

http://www.amazon.de/exec/obidos/tg/detail/offer-listing/-/3499208245/used/302-9821952-7996805

• Marieke Pots

Ik kan je helaas niet aan een exemplaar helpen, maar mijn gedachte bij dit leuke verhaal was direct: niet vragen, gewoon meenemen. Ik ben helemaal geen beroepsdief ofzo, maar in bovenbeschreven geval had je gewoon op slinkse wijze het boekje in je zak moeten stoppen. Was helemaal niet opgevallen.

Ik hoop dat iemand dit boekje voor je heeft of weet waar te koop.

Succes.

Marieke

• erik

wat een merkwaardige instelling……

• Gast

Als ik jou tegen kom neem ik “gewoon” je tas mee ,zonder te vragen.

• Marieke Pots

het was alleen maar het eerste wat in me opkwam toen ik het bericht las. Het is toch hartstikke sneu dat die man dit boekje zo graag wil en je ziet ze opeens liggen. En dat zo'n schoolmeester niet kan helpen. En by the way, ik heb gewoon een Kipling tas dus die kun je nog gewoon kopen :)

Marieke

• erik

O.K. Mijn eerste reactie, toen ik het las, was ook: ik zou die leraar wel een schop onder zijn …. willen geven en dat mag ook niet.Het starre gedrag van die man is inderdaad zielig.

• Periscope

Bedankt voor de reaktie(s) !

Als ik eerlijk ben, dan moet ik toegeven dat ik bij de herkenning van “mijn” boekje met de gedachte heb gespeeld om…

Maar zoals ik al schreef was dat niet meer mogelijk door m'n eigen TE opvallende reaktie in eerste instantie.

Pech……maar nu kan ik in ieder geval nog schreven DAT ik eerlijk ben.

Voorlopig ga ik nog maar even op zoek.

En heeft dat niet het gewenste resultaat, dan kan ik altijd nog gaan inbreken of die fijne leraar in gijzeling nemen.

Grtz enne bedankt !!!

• Abbas

Keeping these leather items clean and well-maintained ensures they remain durable and effective in protecting workers. To understand more about the tools used in agriculture, including different types of clamps and their applications, check out our guide on “Clamp: How Do We Use it in Agriculture. If you want to learn more that how to clean leather then you need to read our blog post where we have provided the method in detais.