Wat betekent lezen voor jou?

• TBWA\ Brand Experience Company

In het kader van een onderzoek naar de interesses van Nederlanders, zouden wij graag willen weten; Wat betekent lezen voor jou in je leven?

• Sorcha

Lezen betekent voor mij verschillende dingen. De ene keer gaat het om nieuwe dingen leren. Een andere keer om ontsnappen uit de realiteit, een andere wereld binnengaan, even lekker lachen, “stiekum” meekijken in het leven van een ander. Het ligt er helemaal aan welk boek ik op dat moment lees en in wat voor stemming ik ben.

• Trisha

Lezen voor mij betekent…

vluchten uit de werkelijkheid, dromen, meekijken over schouders en leren.

Van alles eigenlijk.

Zoals Sorcha al zei afhankelijk van het boek wat ik op het moment lees.

Voelen wat er in het boek gebeurt, de pijn, verdriet, de lach, de emoties meemaken.

Maar boven al is het ONTSPANNING. Wat ik ook lees en wat het met met doet het is ontspannend.

• erik

Een leven zonder boeken lezen kan ik me niet eens voorstellen.

• Lana

Lezen is vanaf de lagere school mijn liefste bezigheid geweest. Ik ben nu bijna 75 en ik lees nog steeds. Hoewel ik nog veel meer hobby's heb en heb gehad, blijft lezen voor mij op de eerste plaats staan!

Eigenlijk lees ik alles, behalve kookboeken.

Lana

• Gonnie

Voor mij is niets fijner dan een goed boek lezen.Als ik een goed boek heb dan gaat s,avonds de T V of de radio niet aan,dan vind ik het heerlijk om te lezen.Toen ik nog een kind was mocht ik alleen op Zaterdagavond en Zondag lezen.Dat was vroeger zo.Ik heb het dan over ruim 60 jaar terug.Ik ben nu 75.

• Moonlampje

lezen is voor mij pure ontspanning… even weg uit de dagelijkse sleur. Of het nou een strip is (Donald Duck), Magazine (Hitkrant) of een wat zwaarder boek dat maakt me niet zo uit. als ik maar even “weg”kan zijn.

Vroeger, toen ik nog een heel klein Moonlampje was (:D), konden mensen tegen me schreeuwen wat ze wilden als ik aan het lezen was. ze mochten blij zijn als ik ze bij de 15e keer wel eens hoorde hihi.

nu valt dat wel mee, maar kan nog steeds behoorlijk in een boek verdiept zitten.

• Lana

Datzelfde heb ik ook Moonlampje. Het is soms zo erg dat ik 's nachts droom dat ik de hoofdpersoon uit een boek ben.

• Moonlampje

heerlijk he? om even zo weg te kunnen dromen in een boek? wat ben je nu aan het lezen? ik ben nu zelf bezig in dat boek van dat meisje wat bij Dutroux in de kelder heeft gezeten

• TBWA\Brand Experience Company

TBWA\Brand Experience is onderdeel van een groot reclamebureau dat op dit moment onderzoek doet naar de drijfveren van consumenten/ mensen in bepaalde interesses. De informatie die wij hieruit verkrijgen gebruiken wij intern (er wordt uiteraard vertrouwelijk mee omgegaan, zover dat van toepassing is; wij willen alleen maar je voornaam en leeftijd weten) om beter inzicht te verkrijgen in consumenten/ interessegroepen om op die manier beter onze opdrachtgevers/merken hieraan te kunnen koppelen. Wij kunnnen op die manier bijv. bedrijven/ sponsoren aan nieuwe evenementen van nieuwe doelgroepen koppelen. Als voorbeeld: zo kan het blijken dat een grote frisdrankfabrikant opvallend veel overeenkomsten qua waarden met skateboarders blijkt te hebben en besluit daarom meer skateboardevenenementen te gaan sponsoren. Het kan interessedoelgroepen wel degelijk wat opleveren dus!

Met vriendelijke groet,

Ferdinand Kolfschoten