de andere weg (Scott Peck)

• Rachel

Ik ben op zoek naar dit boek, heb het wel gevonden bij oa Bol, maar daar is het niet meer leverbaar.

Bij 2ehands site is het wel leverbaar, maar moet ik betalen met creditcard, en die heb ik niet..

Iemand anders een suggestie, of die het boek heeft en het graag wil verkopen tegen een redelijke prijs?

Alvast bedankt!

• erik

http://www.antiqbook.com/books/order.phtml?sid=&nr=305209419&l=nl&searchform=http://www.antiqbook.com/books/index.phtml&org=antiqbook

Volgens mij kun je bij deze winkel aangeven hoe je wilt betalen. Meestal kan het ook gewoon via de bank.

• nico popelier

Beste,

Ik heb het boek te koop in goeie staat.

Te koop voor 7,00 eur (excl. leveringskosten).

Mvg. Nico,

• Gerrit

Beste Nico,

Heb je het inmiddels verkocht of is het nog te koop? Als dat laatste zo is, ben ik geinteresseerd (ik las net een interessant artikel waarin het boek genoemd werd).

Alvast bedankt voor je reactie!

Groet,

Gerrit

• Nico Popelier

Beste,

Het boek is inderdaad nog te koop.

De andere weg – naar een psychologie van spirituele groei

Dr. M. Scott Peck

3de druk – Servire – 1986 – 330 blz. – 450 gr.-

ISBN 90 6325241 2 - 15 x 21 x 2 cm

Spirituele en persoonlijke ontwikkeling begint met het onderkennen en oplossen van problemen. Een pijnlijke maar cruciale eerste stap. Scott Peck laat in dit boek zien hoe wij kunnen ontdekken wie wij wérkelijk zijn. Deze prachtige gebonden uitgave gaat over spirituele én persoonlijke groei, liefde en lijden, discipline en inspanning van de wil.

In de Verenigde Staten zijn al meer dan vier miljoen exemplaren van De andere weg verkocht!

De psychiater Scott Peck heeft in zijn boek “De andere weg” hetvolgende uitgelegd :

Liefde is geen gevoel maar gedrag. Een gevoel maakt het wel makkelijker om van iemand te houden.

Scott Peck maakt een onderscheid tussen Lust (seksuele en lichamelijke aantrekkingskracht), Verliefdheid (het grenzeloze gevoel van totale acceptatie en opgaan in een ander).

Volgens Scott Peck bedoelen mensen vaak een combinatie van Lust en Verliefdheid als ze het over Liefde hebben.

Liefde ontstaat pas na de verliefdheid als we onze roze bril afzetten.

Liefde veronderstelt:

1.zelfdiscipline

2. respect

3. verantwoordelijkheid

In dat opzicht is het gedrag. Voorbeeld:

Je voelt je aangetrokken tot een ander en zegt tegen jezelf: “Ik zou best naar bed willen met die ander” of “Als ik alleen zou zijn zou ik heel goed met jou kunnen samenleven” (je bent vrij van angst, schuld en schaamte) maar doet het niet uit liefde voor een ander. Hiermee toon je: zelfdiscipline. Je neemt je verantwoordelijkheid: ik ben iets aangegaan in alle oprechtheid met een ander en je toont respect (je houdt rekening met de gevoelens van je partner).

Volgens Scott Pech is LIEFDE. Gedrag wat boven onszelf uitstijgt.

Prima staat - als nieuw – Is niet meer nieuw verkrijgbaar.

Te koop voor 8,00 eur (excl. leveringskosten België 2,70 eur, Nederland 8,80 eur)

Indien je nog vragen of opmerkingen hebt, kun je me uiteraard steeds contacteren.

Met vriendelijke groeten,

Nico,

• Pascale

Hallo,

Indien dit boek nog te koop is ben ik erg geinteresseerd.

Levering in België.

Alvast bedankt voor uw antwoord.

Met vriendelijke groeten

Pascale