Dag,
Ik ben al jaren op zoek naar het boek de witte non de naam van de schrijver weet ik niet.
Wie kan me helpen?
Alvast bedankt voor de moeite.
Toon Weekhout.
Ik heb het boek gehad en gelezen in 1964. Daarna uitgeleend en nooit meer terug gezien. Ook ik weet de naam van de schrijver niet en zou dolgraag in het bezit van dit boek komen.
Naar mij toendertijd verteld is was het boek verboden.
Kunt u mij nu misschien helpen om in het van dit boek te komen?
Bvb mijn hartelijke dank
Groetjes Coby Kuhs
hoi,vergeet altijd of het nu de witte of zwarte non was hahaha sorry.heb het boek gelezen toen ik 15 was en gekocht in een oud 2de hands winkeltje mn oma heeft het mij afgepakt.heb de vraag vorig jaar gesteld aan aladin een vraagbaak over boeken kreeg antwoord dat ik het in mijn bibliotheek kon aanvragen en reseveren.heb ik gedaan ,en het kwam van de universiteit nijmege dacht ik.In ieder geval heb het weer gelezen.het is dus waar gebeurd dat wist ik die non is toen nar canada gevlucht.Oke doe je voreel er mee en veel toy toy
had net al een reactie geplaats dat ik altijd twijfel of het de witte of zwarte non was.heb ff gegoogeld en het is idd de zwarte non genaamd maria monk en woonde in montreal.nogmaals het boek is te reseveren in u bibliotheek.voor mij kwam het van de universiteit nijmegen of amsterdam en u kunt het dan op halen in u eigen bieb.elk boek is tegen kostprijs nog te lezen via de koninklijke bibliotheek in den haag via u eigen bieb.vragen kunt u stellen in…mijn aladin je komt er ook intresante vragen tegen.nogmaals toytoy
Goedenacht!
Mijn moeder heeft ook in de jaren 60 het boek “De Witte Non” gekocht en gelezen. Met grote toeval heeft zij het boek toendertijd op bestelling gekocht. Na het uitlezen kwam na een
een paar dagen een meneer bij haar huis en deze persoon wilde het boek terug en ze kreeg daarbij het geld terug. Omdat het te omstreden was moest het uit alle schappen plus uit alle huishouden verdwijnen. Zover ik het verhaal onlangs nog van haar hoorde had de Katholieke kerk het boek verboden.
Om echt zeker te zijn vroeg aan Ma of het nou de witte of de zwarte non was, maar zij weet heel zeker dat het boek “de witte non” heette.
Ik hoop ook het boek ooit te kunnen lezen.
Groeten Emanuel
Ook erg toevallig dat ook mijn moeder het vandaag over een boek had van De Witte Non. Ik zou het boek ook graag willen lezen. Het verhaal zou gaan over een non die zwanger raakte en het kind vermoorde???? Wie weet het verhaal mijn moeder weet het niet zo precies meer, het is ook al zo lang geleden. Graag zou ik dus willen weten hoe het verhaal was en van wie zou ik het kunnen lenen desnoods?
M. Brandenburg
Heeft iemand al iets gevonden over de witte non. Mijn moeder weet te vertellen dat het werd verboden door de kerk en haar vader het had gelezen en het haar had aangeraden. Het is haar nooit gelukt het hek te lezen. In de moderne tijd van nu met het internet etc. is het vreemd dat er bijna niets te vinden is over dit boek en of de mogelijke schrijfster Louise Cramer. Het gaat hier niet om de zwarte non en volgens mij ook niet over the white sister, een film met clark gabel. Nu ik er niets van kan vinden op het net word ik ook wel heel nieuwsgierig.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?