De Nacht dat de Sterren Dansten

• Peter Holleman / Chantal Alaïs

De Nacht dat de Sterren Dansten, het boek dat ruim een jaar geleden, oktober 2008, met stille trom verscheen. Omdat ik de aanbiedingen van uitgevers naast me neergelegd had. Ik heb namelijk besloten De Nacht dat de Sterren Dansten zonder uitgever uit te geven.

Dus zonder grote p.r. campagne en knallende champagnekurken heeft m'n boek 't licht gezien. Maar gelukkig verspreidt het zich, door de lezers die De Nacht dat de Sterren Dansten inmiddels gelezen hebben.

'Heb het boek inmiddels uit en schreeuw het nog net niet van de daken! (al geloof ik dat ik mijn medemens wel een beetje gek maak…"ga het nou lezen…je wilt het niet missen…

Wat een prachtig boek!' … zie recensie Ilse.

'Het leest alsof je in een roman van Dan Brown zit.' … Steven.

Een andere lezer is zo geraakt door het verhaal dat ze aanbood het boek te vertalen in het Engels. ‘Zodat veel meer mensen de prachtige boodschap kunnen lezen’, gaf ze als motivatie. Dat is toch schitterend! En “if all goes well” zal eind januari 2010 de Engelse vertaling verschijnen.

Waar gaat het boek over?

Ik ben transgender, oftewel ik ervaar het leven zowel als man en als vrouw. Dat geeft een interessant perspectief.

In De Nacht dat de Sterren Dansten heb ik geprobeerd dat perspectief te vertalen in een verhaal door onze realiteit, de 21ste eeuw, te spiegelen aan een samenleving die gebaseerd was op andere waarden en normen.

Als spiegel heb ik de Katharen genomen. Ze werden ook wel de “zuiveren”, of “andersdenkenden” genoemd, en bevolkten o.a. Occitanië, nu Zuid-Frankrijk, zo'n kleine duizend jaar geleden.

'Ik heb gelachen, geweend, kriebels gevoeld, flashbacks gehad…. Je boek brengt heel wat teweeg en het is verslavend.' … zie recensie Patricia.

De verhaallijn:

Als Paul Janssen in oktober 2005 een bezoek brengt aan Zuid-Frankrijk verandert zijn leven op slag als hij in een visioen contact krijgt met een verre zielsverwant. Het blijkt een vrouw te zijn, die daar vroeger leefde, en hem uitnodigt om met haar mee te gaan, terug naar 1145.

Een wereld gaat voor hem open als hij instemt, maar na zijn visioen lijkt de wereld veranderd. Niemand lijkt hem meer te begrijpen. En volledig in de ban van zijn verlangen besluit hij zijn gevoel te volgen, en begint zijn zoektocht naar de Waarheid.

'Het is een fantastische roman die zich afspeelt in de jaren 2005 en 1145. Op het moment dat het verhaal terug ging in de tijd had ik het gevoel alsof ikzelf terugstapte in die tijd.' … zie recensie Ria.

'Je leeft intens mee met de personages in het boek. Geen moment heb ik de verspringen van het heden naar 1145 lastig gevonden. Als je leest BEN je de personages in het boek.' … zie recensie Astrid v.d. Helm.

Ik heb dus gekozen voor een onorthodoxe marktbenadering. Mijn boek heeft zelfs geen ISBN, en is dus niet te koop via de reguliere kanalen. Tja, uitgevers, tijden veranderen. En zeg eerlijk, wat is er mooier?, én eerlijker? Het heeft mij immers drie jaar gekost!

'Chantal, een mooier geschenk kan je iemand niet geven, bedankt dat ik een kijkje mocht nemen in jouw gedachten'… Astrid v.d. Helm.

Heb je twijfels? Ik heb grote leesfragmenten op www.vipassanaweb.nl staan, die geven een goed beeld van zowel de schrijfstijl als de inhoud. Neem aub de tijd om ze te lezen. Of lees de recensies.

De Nacht dat de Sterren Dansten telt 308 blz. en kost slechts 20 euro. (dit bedrag is inclusief porto voor Nederland en België)

Je kunt het bestellen door 20 euro over te maken op bankrekening 66.73.89.059 t.n.v. P. Holleman te 's Gravendeel.

Vermeld bij de overschrijving aub het postadres. Uiteraard kan ik het boek signeren, als je wilt. Voor overboekingen vanuit België IBAN: NL95INGB 0667389059 en BIC: ING BNL2A.