Zo rond de jaren 90 heb ik roman gelezen dat zich afspeelt in het heden en in de middeleeuwen.
Dit is een heel dik boek van volgens mij een amerikaanse schrijfster (maar dit weet ik niet meer zeker).
Het begint als ik het me goed herinner in een auto. Een vrouw is met haar verloofde en zijn zoon op weg naar hun vakantie adres.
Tijdens de rit krijgen ze ruzie. Zij rent weg en ploft huilend op een begraafplaats neer.
Ze wenst om haar prins op het witte paard (volgens mij) en dan verschijnt er voor haar ineens een man die eruit ziet alsof hij uit de middeleeuwen komt, op een paard. De man is in de war en zij gaat hem achterna.. Zij neemt hem onder haar hoeden en dan verdwijnt hij ineens.. Zij gaat op onderzoek uit over wie hij was en komt in zijn kasteel uit ( in het heden) dan opeens beland zij in de middeleeuwen. Daar bouwen ze een leven op en op het laatst komt zij weer terug in het heden. Het boek eindigd dat ze in de trein tegenover een man zit die haar aanspreekt dat ze sprekend lijkt op de vrouw waarvan hij een medaillon heeft (die zij heeft laten schilderen van zichzelf in de middeleeuwen) ze voelt zich gelijk aangetrokken tot deze man en ziet de man uit de middeleeuwen in hem.
wie oh wie weet over welk boek ik het heb?!
Als je weet welk boek dit is aarzel dan niet om te emailen.
Gr. Nancy