Gezocht een boek over moord op een set.

• Caz

Hallo iedereen!

Een tijd terug stond er in de Veronica gids een advertentie over een boek. Dit boek leek mij wel interessant alleen op dat moment ben ik het vergeten op te schrijven hoe het heet. Het enigste wat ik nog weet is dat het een boek was dat ging over een moord op de set van een soap of serie. Op de voorkant van het boek zag je geloof ik een soapset met een rolstoel er voor.

Hopelijk heeft iemand enig idee.

Groetjes, Cas.

• goudenregen

Beste Cas,

Ik denk dat je een boek van Val McDermid t.w. Schrikbeeld (Engelse titel: Starstruck) bedoelt. In 1998 uitgeven door Luitingh-Sijthoff / ISBN nr. 90-245-3589-1.

Korte inhoud: Voor bodyguard spelen is niet een rol die privédetective Kate Brannigan op het lijf is geschreven, maar ze zit al een poosje duimen te draaien en het is tijd dat er brood op de plank komt. Kate trekt daarom de stoute schoenen aan en verruilt haar kickboksersoutfit voor chiquere kledij. Ze begeeft zich naar de set van de populaire soap The Northeners om een paranoïde tv-ster te beschermen. Spoedig is het drama achter de schermen echter groter dan dat op de beeldbuis, wanneer een serie dreigbrieven wordt gevolgd door een moord…

Hoop dat dit is wat je zocht.

Groet,

Sjoerd/Goudenregen