Windlicht Gite van den Akker - Liebrand

Verrassende, liefdevolle en ontroerende verhalen met bijzondere ontmoetingen.

Gite van den Akker - Liebrand wil je meenemen naar een kleurrijke, fantasievolle wereld.

Het boek Windlicht bevat 14 korte verhalen met een ‘verborgen’ boodschap. Allemaal gekoppeld aan een kleur van een windmolentje.

Kleuren die worden voortbewogen door de wind…

Bestel via http://boekscout.nl/shop/

Een stukje uit haar boek:

Ik tuur door het ronde raampje en zie onder het wolkendek kleine lichtjes voorbij flitsen. Het is dertien uur vliegen. Thuis heb ik alles achtergelaten. Tegen Jeroen heb ik gezegd, dat ik dringend naar mijn zusje moet. Hij deed geen moeite mij van gedachten te veranderen, want hij weet dat ik heel standvastig kan zijn. Waarom had mijn zusje geld nodig? Ik kon die gedachten niet loslaten.

Vele uren later zit ik in een overvolle bus. Ik zie moeders met kinderen, mannen met volle graanzakken en kippen in een kooitje boven op het bagagerek. De ramen zijn kapot. Ik krijg het benauwd van de drukkende lucht. Twee uur moet ik met de bus mee om in Kaliarmo te komen. Het laatste half uur zal ik mijn benen gebruiken.

Wanneer de bus stopt, zie ik een steile helling. Zusje woont bovenaan de berg. Om mijn hoofd draag ik een boerenzakdoek. Mijn rugzak is zwaar en de banden schuren in mijn schouders. Nog een half uur sjouwen, dan zie ik mijn zusje terug. Na tien jaar…