Hallo,
Wie weet het gemiddelde aantal exemplaren wat er van 1 boek verkocht wordt.
groeten,
Henk
Henk,
dezelfde vraag stel ik me op dit moment, heb jij inmiddels wat leuke tips ontvangen. Ik wil graag mijn boek Hoe krom recht kan zijn willen promoten.
Een dagboek geschreven uit het diepst van mijn hart.
Te verkrijgen via www.freemusketeers.nl
Is de verkoop van jou boek goed op gang gekomen?
Met vriendelijke groet
Myra van der Wal
Je reageerde hier op een onderwerp met een startdatum in maart 2007.
Maar het is een interessante vraag: Hoe zet je een boek goed op de markt?
Je hebt je boek bij Freemusketeers uitgegeven. Dan heb je een promotiemailtje naar 80 mailadressen kunnen laten versturen. Leverde dat geen- of weinig verkopen op?
Je hebt een dagboek geschreven. Dat gaat waarschijnlijk over een specifiek onderwerp. Is er een doelgroep voor jouw onderwerp?
Dan kun je proberen bij die doelgroep lezers te vinden. Bestaat er een startpagina voor jouw doelgroep, probeer daar dan een link op te krijgen die naar de verkoopagina van je boek leidt.
Probeer je boek in de bibliotheek op te laten nemen, kijk bij: http://kunst-en-cultuur.infonu.nl/diversen/2368-zo-komt-je-schrijfsel-in-de-bibliotheek.html
Stuur bijvoorbeeld ook een persbericht naar de plaatselijke krant.
Hallo Marja,
Dank voor je reactie. Ik heb de 80 e-mail adressen aangewend om zelf de exemplaren te kopen en deze tijdens een presentatie te verkopen. Ik had sowieso al een 75 geinteresseerden voor mijn boek. Dit was een hele leuke manier om mijn boek te presenteren en tevens weer eens contact op te nemen met personen die ik langere tijd niet gezien of gesproken had vanwege tijdgebrek vanwege de gebeurtenissen zoals in mijn boek beschreven.
Allereerst heb ik de reacties afgewacht van de lezers en deze waren zeer uiteenlopend: verbazing, respect, boosheid over de beschreven situaties, onbegrip over situaties die in deze maatschappij kunnen voorkomen, etc.
Ik heb inmiddels diverse akties uitstaan zoals contacten met dag- en maandbladen Ook heb ik contact met andere schrijvers waaronder een advocaat die geinteresseerd is in de andere kant van de strafzaken, erg leuk
we doen ons best maar tips zoals die van jouw zijn altijd welkom, ik zal de website eens gaan bekijken. Bedankt
groetjes
Myra
Yvonne Keuls?!
Wat denk je dat zij voor jouw boek zou kunnen/willen betekenen? Het lijkt mij niet zo heel logisch om van de ene schrijfster te verwachten dat ze een andere schrijfster behulpzaam is bij het promoten van een boek.
Heb je al eens gekeken bij het forum: www.schrijvenonline.org/forum? Daar kun je best een aantal ideetjes opdoen en ook vragen stellen. Ik kom daar zelf ook regelmatig (onder een andere naam dan hier), want ik schrijf zelf ook.
Groetjes,
Marja
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?