Waarde bepalen van oude boeken

  • vincent

    Ik heb best wel wat oude boeken en koop er regelmatig een paar bij. Aangezien ik maar beperkt de ruimte heb en daarnaast het niveau van mijn collectie steeds naar boven bij stel, wil ik het een en ander gaan verkopen.

    Echter nu is mijn vraag hoe ik de waarde van bepaalde boeken kan bepalen. Hoe doet een antiquariaat dat?

    Uiteraard kan ik kijken naar wat er gemiddeld in de handel voor een bepaald boek wordt gevraagd. Dit is echter niet altijd te achterhalen. Je kan hier alleen op af gaan als een boek regelmatig in de handel te koop is. Is dit niet het geval dan wordt het voor mij erg lastig.

    Hoe denken jullie daar over?

  • cor van der est

    asterix:

    het gouden snoeimes

    de romantische lusthof

    astrix en de gothen

    asterix en de noormannen

    ********************************.

    lucky luke no: 2-20-24-27 de rijstoorlog-apache canyon-totillas voor de daltons.

    *************************************************************************************************.

    kuifje:

    de zonnetempel

    de zwarte rotsen

    het zwarte goud

    kuifje in amerika

    de blauwe lotus

    sigaren van de farao

  • arne

    Les légendes de Vénice

    Exemplaire N.179 et N.263

    Illustations de Raffaele Mainella 1909

    Instituto veneto di arti grafiche venise

  • F.R. Boonstra

    Geachte heer,

    Gaarne Zou ik iets te weten willen komen over een boek in het duits geschreven en de waarde ervan.

    Het betreft:

    Das Schweizerland. Eine Sommerfahrt Durch Geburg und Thal. M. Bildern v G.Bauernfeind, Abraith, A Calame u.a. StGt. J.Engelhorn. In schilderungen van Woldemar Kaden met 421 illustraties en Beelden in duits-gotisch schrift. Het is donker groen met gouden opdruk, 29 x 39 cm.

    Stuttgart verslag von J. Engelhorn.Hollschnitte von 21 gros (kan dit niet goed in het duits lezen (gotisch).

    Bij voorbaat dank.

    Met vriendelijke groet F.R. Boonstra

  • slockers

    Geachte,

    Kunt u inlichtingen geven over

    Waarde van ingebonden tweedelig werk van Jacob Cats? Rug in leder .400 prenten .Uitgave 1862

    Bij voorbaat dank A.Janssen-Slockers

  • de fooz eric

    wij zoeken de waarde van volgend boekje

    Die weise von liebe und tot des cornets Christoph Rilke van Rainer maris Rilke

    Im infel . Berlag zu Leipzig

    geschrieben 1899

    Het boekje heeft een groene kaft met witte bloemen en lijntjes

  • annie cillekens

    graag wil ik de waarde weten van het boek vrouwen encyclopedie 1951

  • m.gijlstra

    berijmd verzet een openbare uitgave 1945 drukkerij Albedon te den haag. De oplage bedraagt 5.000 exemplaren ten bate van de stichting 1940-1945

    Goethe faust klein boekje met linnen kaft. Faust van Gethe vertaald door Ten Kate (leiden , Sijthoff) Mooie tekeningen.

    Camera obscura van Hildebrand. Veertiende met zorg herziene druk. Haarlem de erven F.Bohn 1883.

    Het Koningrijk der Nederlanden. Met handtekening van van Heusden. Eerste druk. te Haarlem bij de Erven F.Bohn 1866

  • dick pilage

    het boek heet UNSER BISMARCK

    Met mooije plaatjes leren kaft en weegt heel zwaar

  • Gerard de GRoen

    ik ben in het bezit van twee boeken met jaargang 1894, het betreft een landdelijk politieboek van alle straffen en aanstellingen in een bepaalde periode , het zijn twee boeken ( bestaan uit twee delen) het

    een betrfeft b.v. salarissen, overterdingen, straffen en uitspraken, ebz.enz.

    Wil graag weten wat ongeveer de waarde is anders gaan ze mee naar de rommelmarkt