Waarde bepalen van oude boeken

  • g Elshof

    hallo

    ik heb een boekje

    Limburgse Verhalen

    van Marie Koenen

    uit 1922

    wat kan daar de waarde van zijn?

  • Fop den Oudsten

    Wij hebben een hele oude : populair geneeskundige encyclopaedie. Bewerkt door Dr.CH.Bles

    N.V.Gebr.Graauw's uitg.mij. Amsterdam-Soerabaia

    Met afbeeldingen tusschen den tekst.

    574 bladzijden . Vanaf A op bladz 7 > aambeeld en aambeien tot en met Z op bladz 542 > Zymogeen

    Wat is de waarde van dit boek??

  • proudmama

    hallo,

    ik heb hier een 10 delige versie van winston churchill, memories 1939-1945.

    gaarne zou ik de waarde van deze boeken willen weten.

    deze boeken zijn nog in perfecte staat,alleen het papier is wat gelig geworden door ouderdom.

    om de boeken zit een karton harde kaft waar een soort doek omheen zit.

    er zitten geen ezelsoren in en ook geen scheuren.

    als mij niet vergist dateren de boeken uit 1951.

    omdat wij ze willen verkopen zou ik graag willen weten wat de waarde er ongeveer van is.

    mvg,

  • Pieter Harms

    Hallo,

    Ik heb een serie van 14 boeken van Jules Verne. Deze boeken zijn vertaald door Ernest Michel en geïllustreerd door H Schotel, ze dateren uit 1929.

    Uitgever is nv Ipenbuur & van Seldam uit Amsterdam.

    De boeken zijn naar mijn inziens in een redelijke staat. Graag zou ik een beeld willen hebben van de eventuele waarde.

    Groet,

    Pieter Harms

  • Henk Moelker

    De Slegte is niet voor niks failliet gegaan en met Polare liep het ook verkeerd af.

    Oude boeken zijn alleen iets waard als ze zeer, zeer bijzonder zijn. bv puntgave exemplaren van eerste drukken die in beperkte oplage zijn verschenen. En dan nog alleen van schrijvers die later naam hebben gemaakt.

    Een eerste druk van de Avonden met stofomslag en in onberispelijke staat leverde 10 jaar geleden nog 600 euro op. Nu zal dat hooguit 150 euro zijn.

    Literatuur levert weinig op, uitzonderingen daar gelaten.

    Ik ben ooit met een 7 delige 18de eeuwse Latijnse Bijbel in uitmuntende staat naar de Slegte gegaan. Men wilde het niet eens hebben…

    Van de weeromstuit ben ik daarna Rooms-Katholiek geworden en daar heb ik nooit spijt van gekregen. Het is een mooi geloof en het is niet duur.

  • Judy

    Hallo,

    Mijn vraag is:

    Wat voor waarde heeft ongeveer het boek Pluk van de Petteflet, het is de eerste druk en boek is redelijk goed intact?!

    Ik hoor graag van u!!

    Mvgr, Judy

  • chehboun

    ik heb een gedichten boek Guido gezelle ( volledige dichtwerken ) die ik wil verkopen kan iemand mij de waarde van het boek geven?

  • chehboun

    ik heb een gedichten boek Guido gezelle ( volledige dichtwerken ) die ik wil verkopen kan iemand mij de waarde van het boek geven?

  • mar

    Ik heb een kinderboek uit 1932, de ster van Bethlehem,een bundel kerstverhalen.

    Verzameld door C. Jacobs, uitgegeven door van gorcum&comr.uitgevers.assen

    Weet iemand wat ongeveer de waarde is hiervan?

    Vast bedankt!

  • Abdiel

    Thanks for the nice blog. It was very useful for me. I'm happy I found this blog. Thank you for sharing with us,I too always learn something new from your post. Digital real estate business